Άγονη γραμμή

9 Νοεμβρίου 2008

O Καραγκιόζης στο Βατοπέδι – Θέατρο Σκιών

Filed under: Φρυγανάκης Γεώργιος — Άγονη Γραμμή @ 6:21 μμ

Καρακγιόζης: Τις ευλογίες σας, Άγιε Ακάκιε! Σε τι οφείλω την πρόσκλησή σας;

Ακάκιος: Σας παρακαλώ, μη λέτε «Άγιο» εμένα τον ελάχιστο. Σας κάλεσα στο αρχο­νταρίκι, αδελφέ εν Χριστώ Καραγκιόζη, για να σας θυμίσω ότι το διαμονητήριό σας έληξε από χθες και ότι θα πρέπει να αναχωρήσετε σήμερα από τη Μονή. Θα χαρούμε πολύ να σας ξαναδούμε  του χρόνου με το καλό.

Καραγκιόζης: Μέχρι του χρόνου, ποιος ζει ποιος πεθαίνει!…

Ακ.: Γιατί το λέτε αυτό; Με τη δύναμη του Θεού θα μας επισκεφτείτε και πάλι.

Καρ.: Με τη δική μας αδυναμία, το βλέπω λίγο χλωμό…

Ακ.: Τι εννοείτε, τέκνον μου;

Καρ.: Πατέρα Ακάκιε, δε λέω, χριστιανός είμαι κι εγώ, τάμα το ‘χα να προσκυνήσουμε το Άγιο Όρος εγώ και τα παιδιά μου· όμως δεν σας κρύβω ότι εμείς ήρθαμε φέτος πιο πολύ για το…φαΐ! Βλέπετε, άλλωστε, την αδυναμία του παιδιού μου!…

Ακ.: Με απογοητεύετε, αδελφέ…

Καρ.: Κι εγώ απογοητευμένος είμαι. Η ακρίβεια έχει κάνει το βίο μας αβίωτο. Δε βλέπετε στην τηλεόραση τη φτωχολογιά που περιμένει στο τέλος της λαϊκής για να μαζέψει ό,τι αφήνουν για τα ζώα; Δεν βλέπετε τον κοσμάκη που τρέχει στα μνημό­συνα για τον καφέ και τα κεράσματα και παίρνει με τρόπο στην τσέπη ή στην τσάντα ό,τι μπορεί; Δε βλέπετε πόσοι προσκαλεσμένοι, και συχνά απροσκάλεστοι, φεύγουν από τα τραπέζια των γάμων με νάιλον τσάντες γεμάτες δήθεν με κόκαλα για τους σκύλους τους;  Δεν βλέπετε που έχουν γίνει ήρωες οι νεαροί κουκουλοφόροι που μπουκάρουν στα σούπερ μάρκετ και μοιράζουν στον κοσμάκη  τρόφιμα;

Κολλητήρι: Μπαμπά, αυτούς πότε τους γιορτάζουμε;

Καρ.: Σσσ! Δε σας φτάνουν οι άλλες αργίες που έχετε στα σχολειά σας; 

Ακ: Ποπό, τι αλλοτρίωση! Μα αυτοί είναι κλέφτες!

Καρ.: Όλοι θα γίνουμε κλέφτες και, όπως πάει η κατάσταση,…αρματολοί! Και πρώτος εγώ! Το θέατρο σκιών έχει κεσάτια, αλλά τα κουτσοβολεύαμε μέχρι που εξαφανίστηκε ο συνεργάτης μου ο Χατζη…παπάρας! Έκανα και κανένα μεροκαματάκι στο γιαπί, αλλά τώρα με την οικονομική κρίση και τη ζώνη των 800 μέτρων μ’ έφαε η αναδουλειά…Θα ήθελα, λοιπόν, να σας παρακαλέσω να μας δώσετε μια παράταση στη διαμονή…

Κολ.: Μπαμπά, θα μας διώξουν κι απ’ αυτό το μοναστήρι;

Ακ.: Λυπούμαι, αλλά η παράταση δεν είναι στη δικαιοδοσία μου· είναι θέμα του Αγίου Ηγουμένου Εφραίμ.

Καρ.: Ε, τότε να με οδηγήσετε σ’ εκείνον. Θα βρω κατανόηση στη φιλανθρωπία του…

Ακ.: Ο Άγιος Ηγούμενος είναι απασχολημένος αυτή τη στιγμή. Μόλις αποβιβάστηκε από το ελικόπτερο και προσεύχεται.

Καρ.: Το ελικόπτερo;

Ακ.: Ναι, ταξιδεύει συνήθως με ελικόπτερο για να προλαβαίνει να προσεύχεται!

Καρ.: Καλά, θα τον περιμένω να τελειώσει.

Ακ.: Δεν γίνεται· μετά θα δεχτεί τον Κάρολο της Αγγλίας και στη συνέχεια κάποιους υπουργούς μας που τον έχουν πνευματικό τους…

Καρ.: Κι εγώ θα τον κάνω πνευματικό μου. Βάλτε με στη…λίστα αναμονής, σας  παρακαλώ.

Ακ.:. Δεν γίνεται· μετά έχει συνάντηση με τους νομικούς συμβούλους του. Ξέρετε , για το θέμα της Βιστωνίδας λίμνης. Δεν λένε, βλέπεις, να σταματήσουν οι αθεόφοβοι οι δημοσιογράφοι, που να τους κάψει αστροπελέκι…Θου, Κύριε, φυλακήν τω στόματί μου…

Κολ.: Mπαμπά, γιατί θα  βάλουν τη  Θου στη φυλακή; Τους πούλησε κανένα κινέζικο  ηλεκτρικό σίδερο μαϊμού; Και γιατί να κάψει η Αστρο – Πελέκη τους δημοσιογράφους;

Καρ.: Μάλλον αυτοί θα…την κάψουν. Θα σου εξηγήσω αργότερα. Τώρα μην ανακατώνεσαι στη συζήτηση, δεν κάνει.

Ακ.: Πορευθείτε, λοιπόν, εν ειρήνη τέκνον μου, και θα σας ειδοποιήσουμε εν καιρώ. Να, πάρετε κι ένα κινητό να επικοινωνείτε μαζί μου, όταν ο διάβολος σας πολιορκεί…

Καρ: Τι να το κάνω το κινητό; Eγώ δεν το κουνάω από ‘δώ! Στο κάτω κάτω ένα χωράφι της Μονής μου ανήκει. Το είχε παραχωρήσει προσωρινά στη Μονή ο προπάππους μου για να μην του το πάρουν οι Τούρκοι.

Ακ.: Έχετε κανένα αποδεικτικό στοιχείο, κανένα τίτλο κυριότητας, κανένα μάρτυρα τέλος πάντων;

Καρ.: Σαν αυτούς που έχετε εσείς για τη λίμνη Βιστωνίδα  έχω πολλούς…

Κολ.: Μπαμπά, να το πάρω εγώ; Θα παίρνω βίντεο ακατάλληλες σκηνές στο σχολειό μου και θα τα πουλώ στα κανάλια, όπως η…«τριανταπεντάχρονη» του Ζαχόπουλου.

Καρ.: Πάψε, βρε, εσύ δεν έγινες ακόμη…τριανταπεντάχρονος.

Ακ.: Δηλαδή αμφισβητείτε κι εσείς την κυριότητα της Μονής επί της λίμνης;

Καρ.: Τα 45οοο στρέμματα της λίμνης και τα 27.000 στρέμματα των παραλίμνιων εκτάσεων μην μου πείτε ότι έγιναν κτήμα σας από θαύμα…Τι τα θέλετε όμως τόσα στρέμματα; Όλοι δύο μέτρα παίρνουν γης, που λέει και το λαϊκό τραγούδι…

Ακ.: Δεν σας παρεξηγώ, είστε θύμα παραπληροφόρησης. Να ξέρετε όμως ότι υπάρχουν τίτλοι κυριότητας επί της λίμνης, που διαθέτει η Μονή από την εποχή των Βυζαντινών αυτοκρατόρων και χρονολογούνται από το 1080…Έχουμε τους Χρυσόβουλους  Λόγους του Νικηφόρου Βοτανειάτη, του Ανδρόνικου Παλαιολόγου Γ’ και του Ιωάννου Παλαιολόγου…Αλλά και επί Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, μέχρι το 1821, η Μονή διατήρησε την κυριότητά της επί της λίμνης και των παρακείμενων γαιών με βάση επίσημους τίτλους που εκδόθηκαν από τις οθωμανικές αρχές…Μέχρι που εμφανίστηκε ο Αντώνιος Τρίτσης, που πήγε να βάλει το μαγαρισμένο του χέρι στην εκκλησιαστική περιουσία…Αλλά είδατε τι έπαθε! Όποιοι αμφισβητούν τα χρυσόβουλα, τα τακρίρια, τα βεράτια ή τα σιγγίλια, που αποδεικνύουν την κυριότητα της μονής, προκαλούν τη θεία Δίκη και τους περιμένει και η κόλαση μετά θάνατον.

Κολ.: Μπαμπά, να μας φέρουν μερικά σιγγίλια να δοκιμάσουμε;

Καρ.: Δεν  είναι, παιδί μου, γλυκά αυτά και σταμάτησε επιτέλους να τρως λουκούμια. Θα κολλήσει το άντερό σου.

Ακ.: Αφήστε το παιδί. Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος. Εδώ όλα είναι αγνά και ευλογημένα. Όσο για την άγνοια της ιστορίας, ας όψονται  οι συγγραφείς των σχολικών βιβλίων.

Καρ.: Δηλαδή, πάτερ, οι υπουργοί που δεν αμφισβήτησαν, αλλά υπέγραψαν την κυριότητα της Μονής θα…αγιοποιηθούν;

Ακ.: Η αγιοκατάταξη των δύο τελευταίων είναι βέβαιη.

Καρ.: Μα αυτοί κινδυνεύουν να πάνε στη φυλακή.

Ακ.: Οι περισσότεροι Άγιοι μαρτύρησαν εν ζωή.

Καρ.: Kαι με τους δύο εισαγγελείς που παραιτήθηκαν, τι θα γίνει;

Ακ.: Αυτοί θα πάνε στην κόλαση.

Καρ.: Μα αυτοί  πιέστηκαν να τα κουκουλώσουν και απλώς αρνήθηκαν.

Ακ.: Ακριβώς γι’ αυτό! Δεν συνεργάστηκαν επί τω καλώ της Μονής. Αρκετοί ξεκουκουλωτάκηδες μας ξεφύτρωσαν τον τελευταίο καιρό.

Καρ.: Καιρός ήταν, γιατί είχαμε πήξει με τους κουκουλωτάκηδες επί τω καλώ της… διανομής.

Ακ.: Δεν σας παρεξηγώ, τέκνον μου· είναι φυσικό να σκανδαλίζεται ο κόσμος. Γι’ αυτό και ο Άγιος Ηγούμενός μας ζήτησε εκ μέρους της Μονής συγγνώμη για το σκανδαλισμό…

Καρ.: Για το σκάνδαλο όμως δεν ζήτησε κανείς συγγνώμη.

Ακ.: Έχετε υπομονή. Σύντομα θα λάμψει η αλήθεια..

Καρ.: Ποια αλήθεια, για το Βατοπέδι – γκέι;

Ακ.: Θέλετε να πείτε «Βατοπέδι-γκέιτ», όπως γράφουν κάποιες φυλλάδες;

Καρ.: Όχι, ξέρω τι λέω εγώ. Βατοπέδι γκέι. Βατοπέδι μας δείχνετε, αλλά… Βουτοπέδι. μας μπήχνετε! Και δεν φοβάστε μήπως εμφανιστεί  ο Χριστός με το μαστίγιο, όπως έκανε στο ναό του Σολομώντα με όλους εκείνους που είχαν μετατρέψει τον οίκον του θεού σε οίκον εμπορίου;

Ακ.: Ξέρω ότι με υποβάλλετε σε δοκιμασία με τη σάτιρά σας, που δεν σας κρύβω ότι με διασκεδάζει. Είμαι άλλωστε από χρόνια θαυμαστής της τέχνης σας. Πρέπει όμως να ξέρετε και σεις ότι δεν πρέπει να ξεπερνάτε τα όρια της υπομονής μας, όπως κάνει ο βλάσφημος  Λαζόπουλος.

Καρ.: Γιατί, έχετε και…υπό-Μονή;

Ακ.: Λοιπόν! Μπορείτε, αν θέλετε, να γίνετε μοναχός, αφού βέβαια πρώτα σας δοκιμάσουμε.

Καρ.: Σε τι να με δοκιμάσετε;

Ακ.: Αν αντέχετε στις νηστείες και στις στερήσεις της μοναστικής ζωής.

Καρ.: Αν ήταν για τέτοιες δοκιμασίες τις…χόρτασα έξω.

Ακ.: Βαριά η καλογερική, είναι αλήθεια.

Καρ.: Αν κρίνω από σας, μάλλον βαριοί, είναι οι καλόγεροι.

Ακ.: Τέλος πάντων. Θέλετε να σας εξασφαλίσουμε μόνιμη εργασία και δωρεάν κατοικία στην Αθήνα; Η Μονή εισπράττει από νοίκια 16 εκατομμύρια ευρώ. Ένα νοίκι λιγότερο, τι πειράζει; Ή θα προτιμούσατε ένα ολυμπιακό ακίνητο; Τι είναι λίγο αγιασμένο νερό της λίμνης για αντάλλαγμα;

Καρ.: Και όλα αυτά μόνο από φιλανθρωπία;

Ακ.: Και για ένα ασήμαντο…αντίδωρο. Να καταθέσετε ως μάρτυρας για την κυριότητα της Μονής σε κάποια εδάφη που θα σας υποδείξουμε.

Καρ.: Κι αν με αρπάξει ο εισαγγελέας Σανιδάς με καμιά…βρεγμένη σανίδα;

Ακ.: Θα κάνετε τον …παραπλανηθέντα

Καρ.: Μα εγώ δεν είμαι υπουργός, αλλά ένας απλός…πουργός!

Ακ.: Τόσο το καλύτερο, που θα γίνετε πιο πιστευτός.

Καρ.: Με τεστάρετε;

Ακ.: Μιλώ σοβαρά! Πρόκειται για…ιερές μπίζνες!

Καρ.: Δε νομίζετε ότι οι καλόγεροι πρέπει ή να πάψουν να κάνουν μπίζνες ή να πάψουν να είναι καλόγεροι;

Ακ.: Ολόκληρη η Ελλάδα, τέκνον μου, είναι ένα τεράστιο …βουτοπέδιο, για να χρησιμοποιήσω την έκφρασή σας. Είναι, λοιπόν, ιερό καθήκον της Εκκλησίας να περισώσει όσο το δυνατόν περισσότερα εδάφη από τους αμαρτωλούς κοσμικούς!

Καρ.: Δηλαδή την αρπαγή δημόσιας περιουσίας τη λέτε…«περισώσει»;

Ακ.: Απλώς από δημόσια την κάνουμε…όσια. Παρακαλώ, βοηθείστε τον Γέροντα Εφραίμ να διεκπεραιώσει την αποστολή του!

Καρ.: Τέτοια ακριβώς παρακάλια έκανε ο Υπουργός Επικρατείας σε κάποια υπουργεία και έχασε τη θέση του. Και τώρα γυρίζει από κανάλι σε κανάλι και το παίζει…Απόστολος Πέτρος!

Ακ.: Θα κερδίσει, όμως, μια ανώτερη θέση στην ουράνια επικράτεια!

Καρ.: Και δε μου λέτε, τι την κάνετε εσείς οι…Βουτοπεδινοί αυτήν την περιουσία; Σχολεία, πτωχοκομεία, γηροκομεία, ή νοσοκομεία; Αλήθεια, πόσα ευρώ διαθέσατε στο Ταμείο κατά της Φτώχιας; Δεν ακούτε καθόλου τον κόσμο που κτυπά στο δρόμο τις κατσαρόλες; Δεν βλέπετε τις τράπεζες που βγάζουν σε πλειστηριασμό τα σπίτια του κοσμάκη για 1800 ευρώ;

Ακ.: Κουφή και τυφλή είναι η πολιτεία που χρηματοδοτεί τις τράπεζες με 28 δισεκατομμύρια ευρώ. Εμείς τι να κάνουμε; Όλα μας τα χρήματα πάνε,  στην αναστήλωση της Μονής. Eίναι πανάκριβο το real estate.

Κολ.: Μπαμπά, αυτό το…πώς το λένε, είναι όμως γλυκό, ε;

Καρ.: Σσσ! Και δεν μπορούσε να περιμένει λίγο η αναστήλωση μέχρι να…αναστηλωθούν κάπως οι φουκαράδες οι φτωχοί;

Ακ.: Οι φτωχοί είναι άξιοι της μοίρας τους. Λοιπόν! Ή συνεργαστείτε να την αλλάξετε ή…πορευθείτε εν ειρήνη.

Καρ.: Δεν πάω πουθενά! Δεν πάω πουθενά! Εδώ θα μείνω!  Και  θα σας παίζω…Καραγκιόζη για αντάλλαγμα, αν και δεν νομίζω ότι έχετε έλλειψη.

Ακ.: Εάν επιμείνετε, θα με αναγκάσετε να καλέσω τους 100

Καρ.: Γιατί, έχετε και «100»;

Ακ.: Εννοώ τους 100 Κυπρίους μοναχούς της Μονής.

Καρ.: Σιγά τ’ αυκά!

Κολ.: Μπαμπά, τι είναι τα «αυκά»;

Καρ.: Τα αυγά στα Κυπριακά. Δεν σου είπα να μην πετιέσαι;

Ακ.: Δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε. Έχετε αρβανίτικο κεφάλι…

Καρ.: Πάντως, όχι…βουλγαράκικο.

Κολ.: Μπαμπά, πειράζει που τόση ώρα σας γράφω στο κινητό μου;

Καρ.: Μπράβο, ξεφτέρι μου! Μπράβο, τριανταπενταφυλλένιε μου! Πάρε τη μάνα σου και πες της…

Κολ.: Μας έχουν κόψει το τηλέφωνο. Να πάρω το Θέμο ή τον Τριανταφυλλόπουλο;

Καρ.: Tέλος πάντων, πάρ’ την στης γειτόνισσας και πες της ότι θα μείνουμε ακόμα καμιά δεκαριά ημέρες, γιατί δεν μας…χόρτασαν ακόμα. Έτσι, άγιε…Κακάκιε;

Ακ.: Έτσι!…Αλλά μετά τι θα γίνεις, άνθρωπέ μου; Εγώ για το καλό σου πασχίζω τόση ώρα. Για ν’ αλλάξει η ζωή σου. Αλλά εσύ με βγάζεις από τα ρούχα μου, από τα ράσα μου! Δεν βαρέθηκες τη φτώχια σου και τη γκρίνια της γυναίκας σου; Και καλά, εσύ είσαι αγύριστο κεφάλι. Με ποιο δικαίωμα, όμως, κρατάς στη μιζέρια τα τρία σου παιδιά και τη γυναίκα σου; Δεν βλέπεις τι γίνεται γύρω σου; Εσένα θέλουν να σου γκρεμίσουν την καλύβα, την ώρα που άλλοι καμαρώνουνε μέσα στα αυθαίρετα παλάτια  τους. Γίνε επιτέλους ρεαλιστής! Άφρον, ε άφρον φτωχέ!

Καρ.: Ρεαλιστής ή ληστής; Πήγαινε, Κολλητήρι, να πεις στ’ αδέλφια σου να ετοιμαστούν κι έρχομαι. Σε λίγο φεύγουμε από το…Ναρκο-πέδιο! Και άσε κάτω το κινητό και το λουκούμι. Δεν θέλουμε ούτε τα κινητά τους ούτε τα ακίνητά τους!

( Το Κολλητήρι αποχωρεί χωρίς το κινητό, αλλά μπουκώνει το λουκούμι)

Καρ.: Και δε μου λες εσύ, πώς τα ξέρεις  όλα αυτά για μένα;

Ακ.: …Με τη χάρη του Παντοδύναμου!

Καρ.: Μήπως και με τη βοήθεια κάποιου…ρεαλιστή, του Χατζηαβά…;

Ακ.: Α, μπα!…

Καρ.: Χατζηαβάτηηη!…

Ακ.: Ορίστε…. Ορίστε, θέλω να πω, μόνος σας τη μέρα αναχώρησής σας….

Καρ.: Εδώ έφτασε η χάρη σου, βρε αθεόφοβε, βρε θεομπαίχτη, βρε ελεεινέ Ρασπούτιν;

Ακ.: Μα τι  βλασφημίες εκστομείτε,  αδελφέ μου; Προφανώς μπήκε μέσα σας ο δαίμων. Περιμένετε να σας κάνω ένα διαβαστικό…

Καρ.: Τώρα θα δεις διαβαστικό, μασκαρά, ε μασκαρά!…

Ακ.: Μηηηη! Μη μου τραβάς τα γένεια μου, Καραγκιόζη! Λυπήσου με! Μέσ’ τη βάθειά την οικονομική κρίση δεν βρήκα άλλη λύση. Κι είπα να σώσω και σένα, μόλις έμαθα ότι ήρθες εδώ…

Καρ.: Απ’ τη δική μου…κρίση, όμως, τώρα δε σε σώζουν όχι οι 100 του Εφραίμ, αλλά ούτε οι 300 του Λεωνίδα! Χαμένε, ε χαμένε!…

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Τα φώτα χαμηλώνουν και μέσα στο σκοτάδι ακούγεται μια τσιριχτή κραυγή:

Καραγκιόζενα: Μηηηηηη! Μη μου τραβάς τα μαλλιά,  βρε αθεόφοβε, άγρια χαράματα!…Τι διάολο είδες πάλι στον ύπνο σου και αφηνίασες;

Καρ.: To  Χατζη…, το Χατζηδιάολο! Θου, κύριε….

Καραγκιόζενα.: Τι παλαβομάρες είναι αυτές, βρε αχαΐρευτε; Εεε;

Καρ.: Μη μου φωνάζεις, γυναίκα, γιατί…θα πάω στο Άγιο Όρος…

4 Σχόλια »

  1. Καραγικόζης: Θα φάμε θα πιούμε και νηστικοί θα κομηθούμε
    Κολλητήρι: δε πειράζει μπαμπάκο, η φασολάδα μου κάθεται στο στομάχι…

    Σχόλιο από tsouknida — 9 Νοεμβρίου 2008 @ 9:34 μμ | Απάντηση

  2. Μπράβο σας για ακόμα μια φορά…Η ευρυματικότητά σας και το χιούμορ σας μας δίνει τη δυνατότητα να βλέπουμε τα όσα τραγικά συμβαίνουν γύρω μας απο την αστεία τους πλευρά. Γιατί με τiς «Κασσάνδρες» που κυβερνούν αυτό τον ταλαιπωρημένο τόπο, αισθανόμαστε οτι είμαστε και εμείς οι ίδιοι…καταραμένοι. Να ανεχόμαστε τα όσα καθημερινά βγαίνουν στη φόρα εις βάρος όλων μας… Με εκτίμηση

    Σχόλιο από vasilis L — 11 Νοεμβρίου 2008 @ 9:48 μμ | Απάντηση

  3. » Οι φτωχοί είναι άξιοι της μοίρας τους. Λοιπόν! Ή συνεργαστείτε να την αλλάξετε ή…πορευθείτε εν ειρήνη. »

    » Έγραψες » πάλι!

    Σχόλιο από Τσουντάνης Γαβριήλ — 12 Νοεμβρίου 2008 @ 1:20 μμ | Απάντηση

  4. Κεινο που με σωζει..

    Σχόλιο από Βαρβαρα Παναρετακη — 18 Μαρτίου 2009 @ 8:15 μμ | Απάντηση


RSS feed for comments on this post.

Σχολιάστε

Blog στο WordPress.com.

