Άγονη γραμμή

28 Φεβρουαρίου 2009

Ο…Συνωστισμός

Filed under: Χαλκιαδάκη Εύα — Άγονη Γραμμή @ 1:43 μμ
Tags:

Εγώ της Σμύρνης δεν τις είδα τις φωτιές.

Με εφιάλτες δεν μεγάλωσα γι’ αυτές

Κι από χαμένες

δεν κατάγομαι πατρίδες.

Όμως της ιστορίας ξεφυλλίζω τις σελίδες.

Με δέος την καταστροφή αντικρίζω.

Με πνίγει η αγανάκτηση, δακρύζω.

Κι αν η αντίσταση του στίχου χρέος είναι,

πέννα! στο χέρι μου ψυχής συνέχεια, μείνε.

«Σ υ ν ω σ τ ι σ μ ό ς»

Ο Χ α λ α σ μ ό ς ποτέ δεν λέγεται

και των παιδιών μας οι ψυχές-

Σ μ ύ ρ νη που καίγεται.

Εγώ της Σμύρνης δεν τις είδα τις φωτιές

Με εφιάλτες δεν μεγάλωσα γ’ αυτές.

Γιαγιάδες ή παππούδες δε μου μίλησαν-

πριν γεννηθώ είχαν φύγει, δε με φίλησαν.

Μα ήταν στην γειτονιά μου κάποιες γριούλες

(σε-όγλου τέλειωναν, θαρρώ, τα ονόματα τους)-

που όλο μιλούσαν για τα βάσανα τους.

Και για «συνωστισμό»…δεν άκουσα να λένε.

Τις έβλεπα ο λ η μ ε ρ ί ς να κλαίνε.

Σκαμμένα πρόσωπα….Μαύρα μαντήλια…

Ποτάααμια δάκρυα… Σφιγμένα χείλια.

Ήταν στην γειτονιά μου κάποιες γριούλες,

(σε- όγλου σίγουρα, τα ονόματα τους)-

μόνες, χαμένα ή σκοτωμένα τα παιδιά τους.

Κι ανατολίτικο σαν άκουγαν τραγούδι,

σε κάποια γλάστρα μόλις φύτρωνε λουλούδι,

τα μάτια τους θόλωναν…κι η πίκρα

μόνιμη συντροφιά τους – μέρα νύχτα.

Εγώ της Σμύρνης δεν τις είδα τις φωτιές.

Και τις χαμένες τις πατρίδες δεν τις έζησα.

Μα καθρεφτίζονταν στα γέρικα τα μάτια-

ψυχών καθρέπτες, που γενήκανε κομμάτια.

Εγώ δεν έζησα στην Πόλη ή στ’ Άϊδίνι

και μες στου χαλασμού δε βρέθηκα τη δίνη.»

Του Βόσπορου δεν είδα την Αρχόντισσα

κι ούτε τη Μαύρη θάλασσα τη γνώρισα.

Μαύρες καρδιές ίσαμε τώρα όμως βλέπω,

σ’ όποιο Μνημόσυνο Χαμένης Δόξας τρέχω.

Εγώ του Ρωμανού δεν έχω δει την Πύλη

μα ψιθυρίζουνε συχνά τα δυο μου χείλη:

Θέ μου! Ας ήταν η Αγιά Σοφιά και πάλι

Δική σου εκκλησιά, μάνας αγκάλη.

Το ποίημα της Ρεθεμνιώτισσας Εύας Χαλκιαδάκη, έλαβε το ΑΡΙΣΤΕΙΟΝ μετά πλακέτας, στο διαγωνισμό του ΚΑΛΑΙΝΩ «Αλησμόνητες Πατρίδες».

Από τον Σύλλογο Ρεθυμνίων Μικρασιατών

Σχολιάστε »

Δεν υπάρχουν σχόλια.

RSS feed for comments on this post.

Σχολιάστε

Blog στο WordPress.com.

