Άγονη γραμμή

1 Σεπτεμβρίου 2009

Οι «διακοπές» του Καραγκιόζη – Θέατρο σκιών

Filed under: Φρυγανάκης Γεώργιος — Άγονη Γραμμή @ 8:51 πμ
Tags:

img037

Χατζηαβάτης: Για πού με το καλό, Καραγκιόζη μου;

Καραγκιόζης: Μια εκδρομούλα είπα να κάνω κι εγώ χρονιάρες μέρες, Χατζηαβάτη μου… Τριήμερο του Αγίου Πνεύματος έχουμε, το ξέχασες;

Χ. Και οι Εκλογές;

K. Ποιες Εκλογές;

Χ. Βρε δεν έχουμε Ευρωεκλογές μεθαύριο; Αμνησία έπαθες;

Κ. Ευρωεκλογές; Σώωωπα!…

Χ. Εδώ ο κόσμος χαλάει από τα συνθήματα και τις διαφημίσεις και συ δεν πήρες χαμπάρι;

Κ. Kάτι πήρε τ’ αυτί μου για… “πράσινα παπαγαλάκια”, “αλλαγές ή βουλιάγματα”, για Ζίμενς και μίζενς και κάτι τέτοια…Αλλά αυτά τι σχέση έχουν με την Ευρώπη;

X. Καλά, δεν ενημερώθηκες από τα τηλεπαράθυρα;

Κ. Tα τηλε…ξεκατινιάσματα, εννοείς, όπου ο ένας ξεφωνίζει τον άλλον “κλέφτη”  και “αμαρτωλό” και  όλοι καμαρώνουν σαν τους Κλέφτες και Αρματωλούς  του ’21;

X. Ε, μη τα παραλέμε… Απλώς όλοι προσπαθούν να αποδείξουν ότι είναι λιγότερο κλέφτες. Φαίνεται ότι δεν παρακολούθησες το ντιμπέιτ με τους πολιτικούς αρχηγούς…

K. Ποιο ντιμπέιτ; Την εκπομπή του Μητσηκώστα θέλεις να πεις, που παρουσίαζε τους πολιτικούς αρχηγούς σαν ανεξεταστέους μαθητές σε προφορική εξέταση; Ή την άλλη με τους… «Πέντε μικρούς Μήτσους» του Λαζόπουλου;

Χ. Γιατί μόνο πέντε;

K. Τους άλλους πέντε τους φύλαξε για τις βουλευτικές που θα ακολουθήσουν, για να είναι φρέσκοι…

Χ. Καραγκιόζη, σοβαρέψου επιτέλους!

Κ. Ε, ναι, λοιπόν, τα είδα όλα, τα άκουσα όλα, αλλά για Ευρώπη δεν άκουσα τίποτε. Τί-πο-τε! Και στο κάτω κάτω, γιατί δεν βγήκαν οι ίδιοι οι υποψήφιοι να μας μιλήσουν για την Ευρώπη; Γουρούνι στο σακί θα ψηφίσουμε; Ή μήπως έχουν τον… ιό της γρίπης των χοίρων και τους έχουν σε καραντίνα; Άσε που σε λίγο καιρό θα αφήσουν το Ευρωκοινοβούλιο και θα μας ζητούν την ψήφο μας για την ελληνική βουλή. Αφού λοιπόν αυτοί δεν νοιάζονται για την Ευρώπη, θα νοιαζόμαστε εμείς;

Χ. Μωρέ Ευρω-παίος να σου πετύχει! Φοβάμαι πως παρέμεινες αδιόρθωτος Ανατολίτης.

Κ. Η αλήθεια είναι ότι ούτε από ευρώ πάω καλά ούτε από… πέος. Αυτά τα δυο, βλέπεις, πάνε μαζί…

Χ. Καραγκιόζη, σο-βα-ρέ-ψουουου… Τι βωμολοχία πάλι είναι αυτή;

Κ. Βρωμολοχίας είσαι και φαίνεσαι, μη σου κατεβάσω καμιά ξανάστροφη…

Χ. Βωμολοχία, Καραγκιόζη μου, άσκημη, αγενής κουβέντα δηλαδή.

Κ. Γιατί έχεις δει κανένα που γίνεται…Τούρκος απ’ το θυμό του να μιλά σαν…Γάλλος;

Χ. Μη γίνεσαι ρατσιστής, Καραγκιόζη μου.

Κ. Ε, λοιπόν, να στο πω καθαρά! Δεν ψηφίζω! Δεν γουστάρω, τέτοιες εκλογές ! Πώς το λένε, βρε αδελφέ, σιχάθηκα!…

Χ. Είσαι, δηλαδή, κατά του συστήματος;

Κ. Γιατί βλέπεις κανένα σύστημα; Το μόνο σύστημα που λετουργεί  είναι το…ότι  μας δουλεύουν συστηματικά! Και τι μας έκανε η Ευρώπη, παρακαλώ; Μας προστάτεψε από τις απειλές και τις παραβιάσεις των Τούρκων; Από την οικονομική κρίση; Την ανεργία; Τη λαθρομετανάστευση; Και τι σόι Ευρωπαϊκή Ένωση είναι αυτή χωρίς ενιαίο Σύνταγμα, χωρίς ανεξάρτητη και ενιαία εξωτερική πολιτική; Χωρίς ενιαία άμυνα; Χωρίς ενιαίες τιμές στα προϊόντα; Όλα είναι για δωρεάν διακοπές στους ευρωβουλευτές; Ακούς εκεί μισθοί 8.000 ευρώ το μήνα!… Χώρια οι αμοιβές για τις συνεδριάσεις και τα σούπα μούπες, τα σούρτα φέρτα τους ή τις γραφειάρες τους. Και εγώ θα χάσω το τριήμερο; Μωρ’ τι μας λες!

Χ. Καραγκιόζη, είσαι αντιευρωπαϊστής!

Κ. Αυτό κατάλαβες τόση  ώρα, βρέ μπουμπούνα. Πάρε μια φάπα για… μπουμπουνουάρ.

Χ. Καραγκιόζη, πάταξον μεν άκουσον δε: ΟΧΙ στην αποχή, ΝΑΙ στη συμμετοχή. Πίσω έχει η αχλάδα την ουρά. Πρέπει να ψηφίσουμε όλοι, για να αναλάβουμε μετά τις ευθύνες της επιλογής μας για ό,τι προκύψει. Τι θα λέμε  όταν γινόμαστε λεία; «Εγώ ήμουν στην παρα – λία»;

Κ. Eγώ φταίω που  θα πάω… θάλασσα ή αυτοί που «τα έκαναν θάλασσα»;

Τώρα όμως να με συγχωρείς, γιατί πρέπει να κατεβάσω κι άλλα πράγματα. Όπου να ’ναι ξαναγυρίζει ο Σταύρακας με το τρίκυκλό του.

Χ. Μην μου πείτε ότι θα πάτε διακοπές με τρίκυκλο!…

Κ. Όπως ξέρεις Χατζατζάρη μου, οι μόνες διακοπές που γνώρισα εγώ είναι οι…διακοπές του ρέυματος ή του νερού ή της εργασίας. Έξωση μας κάνανε από το σπίτι, άνθρωπέ μου! Μετακόμιση κάνω!…Δεν το κατάλαβες; Νοίκι, νερό (28% αύξησαν τα πάγια), φως, κοινόχρηστα και ανεργία δεν πάνε μαζί!… Με τόσους…μαϊμού – «Καραγκιόζηδες» γύρω σου, είναι να μην έχεις κεσάτια!… Ξαναγυρίζω στην καλύβα και στα όνειρά μου! Και ο Θεός βοηθός…

Χ. Σε καταλαβαίνω, Καραγκιόζη μου. Μην ξεχνάς όμως ότι «η  πολιτική είναι ένα άνθος που χωρίς το νερό μαραίνεται. Το νερό θα το δώσει ο λαός με τη συμμετοχή του», όπως λέει η  Ντόρα.

Κ. Άρες, μάρες, κουκουνάρες! Το άνθος μαράθηκε από τα… κάτουρα των πολιτικάντηδων.

Χ. Σε καταλαβαίνω, Καραγκιόζη μου, αλλά εγώ τη δουλειά μου κάνω. Έπιασα, βλέπεις, δουλειά σ’ ένα γκαλοπατζήδικο…

Κ. Τέτοια εποχή οικοδομή; Και ποιος είναι ο εργολάβος, να πάρει και μένα;

Χ. Γκάλοπ, Καραγκιόζη μου, δημοσκοπική εταιρεία, που λένε. Υπάρχουν 27 τέτοιες στην Ελλάδα.

Κ. Γιατί, βρε, αυτές δεν αναλαμβάνουν εργολαβίες; Και δε μου λες, τι χρειάζονται τόσες στην Ελλαδίτσα, όταν στις ΗΠΑ με τα 300 εκατομμύρια δεν ξεπερνούν τις τρεις-τέσσερις; Για τα πολιτικά… μαγειρέματα;

Χ. Δε βαριέσαι. Έτσι κάνουμε κι εμείς κανα μεροκαματάκι και κανα μαγειρεματάκι στο σπιτάκι μας.

Κ. E, τότε διάβασέ μου όλες τις ερωτήσεις μαζί, να σου δώσω μια… συνολική απάντηση να τελειώνουμε.

Χ. Λοιπόν, έχουμε και λέμε: Συμμετοχή ή αποχή; Αν συμμετοχή, έγκυρο, άκυρο ή λευκό; Μεγάλα ή μικρά κόμματα; Αν μεγάλο, ποιο από τα δύο; Αν μικρό, ποιο απ’ όλα; Αποφασισμένος ή αναποφάσιστος;

Κ. Πρόσθεσε άλλη μια ερώτηση: Να είναι ο αριθμός των βουλευτών ανάλογος με τα ποσοστά συμμετοχής; Και στην Ελληνοβουλή και στην Ευρωβουλή, εννοώ.

Χ. Μα, τι είναι αυτά που λες; Άλλωστε δεν προβλέπεται τέτοια ερώτηση από την εταιρεία.

Κ. Γιατί, βρε Χατζατζάρη, εμείς εισπράττουμε και από τους θεατές που απέχουν από τις παραστάσεις μας; Γιατί εμείς λιγοστέψαμε τους κομπάρσους στις παραστάσεις μας; Γιατί δεν έχουμε πελατεία. Είναι απλό.

Χ. Τέλος πάντων. Θα μου απαντήσεις να τελειώνουμε; Έχω να πάω κι αλλού.

Κ. Ε τότε, να, πάρε μια διπλή μούντζα και βγάλε συμπέρασμα! Άρπα και μια κλωτσιά για να πας πιο γρήγορα στο…αλλού.

Χ. Τι βαράς, ρε Καραγκιόζη; Εγώ για το καλό σου προσπαθώ και αυτό είναι το ευχωριστώ;

Κ. Ποιο καλό μου, βρε αναίσθητε; Αντί να βάλεις ένα χεράκι στη μετακόμιση, με παίζεις με τα γκάλοπ; Αφού αυτά απαγορεύονται τις δύο τελευταίες βδομάδες πρίν από τις εκλογές.

Χ. Μμμμ…Μα δεν χρειάζεται να κάνεις μετακόμιση∙ υπάρχει λύση.

Κ. Γιατί θα μου πληρώσεις τα νοίκια, βρε Χατζη…μπατήρη; Χα, χα…

Χ. Μη γελάς, Καραγκιόζη! Κοίτα εδώ!

Κ. Τι είναι αυτά, βρε αθεόφοβε, ευρώ;

Χ. Όχι, μαρουλόφυλλα…Τα στέλνει ο υποψήφιος κ. Παπάρας για τα νοίκια που χρωστάς και για να περάσεις αυτές τις μέρες, λέει. Θα εξακολουθήσει να σε στηρίζει, λέει. Αρκεί να έχει τη βοήθειά σου, λέει.

Κ. Κάνει κι αυτός μετακόμιση, λέει;

Χ. Θα κάνει στις Βρυξέλλες, αν τον ψηφίσουμε όλοι μαζί.

Κ. Ααα! Φυσικά θα πάρεις κι εσύ τα μερτικό σου από τον κ. υπό-ψήφιο, έτσι;

Χ. Ε, να μη πάρω και ’γώ το κάτιτι μου για μεσιτικά;

Κ. Και γιατί, βρε Χατζη…παπάρα, δεν μπαίνεις στο ψητό τόση ώρα;

Χ. Το πήγαινα λάου – λάου, γιατί φοβόμουν μην το πάρεις στραβά.

Κ. Εγώ στραβά; Τέτοια φιλανθρωπία; Αδερφέ μου!!(Τον αγκαλιάζει και τον ασπάζεται). Και επειδή δεν είμαι αγνώμων, θα σου δώσω κι εγώ μεσιτικά.

Χ. Εγώ δεν τα παίρνω από φίλους. Άλλωστε εσύ δεν έχεις. Ή μήπως εννοείς κάτιτι από αυτά που σου έφερα;

Κ. Όχι, καημένε μου! Τι να το κάνεις το κάτιτι. Θα ζητήσω… δανεικά από τον Μπάρμπα μου το Γιώργο. Τώρα αμέσως μάλιστα. Μπαρμπα – Γιώργοοο…, έβγα έξω και μην ξεχάσει και την γκλίτσα σουουου…

2 Σχόλια »

  1. Όπως πάντα γνήσιος ο Καραγκιόζης, χωρίς ίχνος διαφθοράς, αλλά και με μοναδικό τρόπο σκέψης και σχολιασμού…

    Σχόλιο από Τσουντάνης Γαβριήλ — 1 Σεπτεμβρίου 2009 @ 7:13 μμ | Απάντηση

  2. Παρά το γεγονός ότι οι διακοπές του αρθρογράφου καθυστέρησαν τις «Διακοπές»
    του Καραγκιόζη, ένας…καραγκιόζης είναι πάντοτε επίκαιρος, όταν μάλιστα
    είμαστε εν αναμονή Εθνικών εκλογών. Συγχαρητήρια κύριε Φρυγανάκη!

    Σχόλιο από Τάκης — 1 Σεπτεμβρίου 2009 @ 10:31 μμ | Απάντηση


RSS feed for comments on this post.

Σχολιάστε

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

