Άγονη γραμμή

1 Οκτωβρίου 2009

Σελίδες από το ημερολόγιο ενός υποψηφίου βουλευτού

Filed under: Άγονη Γραμμή — Άγονη Γραμμή @ 9:28 πμ
Tags:

Νικ. Καμπάνης από το Βήμα Αθηνών 22 Οκτωβρίου 1961

Konst

Σκόρπιες σελίδες από το ημερολόγιο της ζωής ενός υποψηφίου βουλευτού, πρώτης και τελευταίας φοράς –το ορκίσθηκε-υποψηφίου, που περιμένει πώς και πώς να έλθουν οι εκλογές της προσεχούς Κυριακής για να μη βγει βουλευτής, να ησυχάσει και να δει τη γαλήνη και την ευτυχία να μπαίνουν ξανά στο σπιτικό του….

Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου

Εδώ και λίγα χρόνια έκανα μια θεάρεστη πράξη: Ένα συνοικέσιο. Πάντρεψα ένα παιδικό μου φίλο, με μια παιδική φίλη της γυναίκας μου. Ταιριαστό και χαριτωμένο ζευγάρι, έδειχνε σε όλους πως είχε υπογράψει συμβόλαιο διαρκείας με την ευτυχία. Την θεάρεστη τούτη πράξη θυμήθηκα καθώς είδα το μεσημέρι τυχαία στο δρόμο τον παιδικό μου φίλο, που είχα αρκετό καιρό να τον ανταμώσω. Χαρήκαμε και οι δυο για την συνάντηση, είπαμε τα δικά μας. Μου είπε ότι ήταν ευτυχισμένος από το γάμο του, του υπενθύμισα ότι σε μένα το χρωστούσε, μου είπε ότι είχε ανακατευτεί με την πολιτική και ότι ήταν μάλιστα ισχυρός παράγων σε κάποιο κόμμα, του είπα ότι μακάριζα την τύχη του γιατί από μικρός μου άρεσε όσο τίποτε άλλο η πολιτική και ήταν απωθημένο μου όνειρο να βγω βουλευτής. Τότε ο παιδικός μου φίλος, που εγώ τον είχα κάνει ευτυχισμένο, χαμογέλασε παράξενα και μου υποσχέθηκε:

-Έννοια σου κι εγώ θα σου ανταποδώσω το καλό που μου έκανες. Θα ζωντανέψω το παιδικό σου όνειρο. Θα σε βγάλω βουλευτή.

-Μπορείς; Έχεις τη δύναμη; Έτσι εύκολα βγαίνουν βουλευτές;

-Όταν υπάρχουν τα μέσα –εγώ, ας πούμε- και η υποστήριξη του κόμματος, βγαίνουν πιο εύκολα και από λεκέδες στο καθαριστήριο. Θα σε περιμένω αύριο στο γραφείο μου, να σε παρουσιάσω στον αρχηγό. Θα του πω να σε βάλει υποψήφιο κάτω στο χωριό, που έχεις πολλές γνωριμίες.

-Σου είμαι ευγνώμων…

-Ούτε κουβέντα. Χρέος μου.

Πέντε αυτοκίνητα παρά λίγο να με πατήσουν. Τρία πρόστιμα πλήρωσα γιατί πέρασα έξω από τις διαβάσεις. Σε διαφορετικό λεωφορείο από εκείνο που πηγαίνει στο σπίτι μου μπήκα. Αλλά πού μυαλό για όλα αυτά; Αλλού πετούσε η σκέψις μου. Οραματιζόμουν τον εαυτό μου πάνω στο βήμα της Βουλής, να κάνω τους αντιπάλους μου να πρασινίζουν από το κακό τους και τους συμπολιτευόμενους να κιτρινίζουν από τη ζήλια τους. Η αλήθεια είναι, πως, όταν είπα τα ευχάριστα στη γυναίκα μου δεν πολυέδειξε ευχαριστημένη. Σκέφτηκα για μια στιγμή να της τα ψάλω κανονικά αλλά αμέσως μετάνιωσα και κατάπια την γλώσσα μου, γιατί φοβήθηκα μην τυχόν θύμωνε και δεν με ψήφιζε. Για όλα πρέπει να προνοεί ένας υποψήφιος πατέρας του έθνους.

Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου

Πήγα στα γραφεία του κόμματος. Ο αρχηγός ήταν μιλημένος από τον παιδικό μου φίλο και με δέχθηκε ευγενέστατα. «Η χώρα έχει ανάγκη από νέο αίμα σαν το δικό σας», μου ετόνισε. «Η νίκη είναι δική μας.  Αρχίστε να οργανώνετε τον εκλογικό σας αγώνα. Σε δέκα μέρες θα πρέπει να αρχίστε περιοδείες στην εκλογική σας περιφέρεια». Μου έσφιξε θερμά το χέρι, πλησίασε ένα άλλο υποψήφιο και άκουσα να του λέει τα ίδια περίπου λόγια.

Είμαι ένα μεγάλο, ευτυχισμένο  Ελληνόπουλο.

Πέμπτη 28 Σεπτεμβρίου

Νοιώθω τα πεπρωμένα του έθνους σαν μικρά, αδύναμα και ανήμπορα παιδάκια, που μου απλώνουν τα χέρια τους και μου ζητάνε να τα οδηγήσω εγώ με σιγουριά. Γνωστοί και φίλοι με σταματούν στο δρόμο και με συγχαίρουν. «Την πάσαν ελπίδα μας εις σέ ανατίθημι», μου λένε κι εγώ τους διαβεβαιώνω ότι τέλειωσαν πια τα ψέματα, ο Θεός λυπήθηκε αυτόν τον  τόπο και όλα θα διορθωθούν. Πλήρωσα πέντε χιλιάρικα για το παράβολο και άλλα είκοσι στον παιδικό μου φίλο, για την γενική προεκλογική οργάνωση του κόμματος.

Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου

Πλήρωσα δυο χιλιάρικα για φεϊγ-βολάν που θα χρειασθούν να πετάξω στην εκλογική μου περιφέρεια και άλλα δυο προκαταβολικά δίδακτρα σε ένα καθηγητή της ορθοφωνίας, που ανέλαβε να με προπονήσει για την εκφώνηση των προεκλογικών μου λόγων. Τα βράδια κάνω πρόβες μπροστά στον καθρέφτη της ντουλάπας της κρεβατομάκαρας και η γυναίκα μου γκρινιάζει πως δεν την αφήνω να κοιμηθεί. Αχ, αυτές οι γυναίκες! Λυπάμαι κατάκαρδα τους προγόνους μου εκείνους που έζησαν στην μητριαρχική εποχή….

Τρίτη 3 Οκτωβρίου

Κατέβηκα στα χώματα που γεννήθηκα, στην ιδιαιτέρα μου εκλογική περιφέρεια. Με τί ενθουσιασμό με υποδέχτησαν οι υποψήφιοι ψηφοφόροι μου! Και με τί εμπιστοσύνη με περιέβαλαν από την πρώτη στιγμή! Μου εξομολογήθηκαν σαν αδέλφια τα οικογενειακά τους! Τις οικονομικές τους δυσχέρειες, όλα! Με θεώρησαν αμέσως τόσο δικό τους, που δεν δίστασαν να μου ζητήσουν να καλύψω κάτι έκτακτες χρηματικές ανάγκες που είχαν. Κάτι δάνεια να επιστρέψουν, τέτοια. Μέχρι τώρα τους έχω δώσει κάπου είκοσι χιλιάδες. Τι αξία όμως έχουν τα χρήματα μπροστά σ’ αυτήν την αφοσίωση που μου δείχνουν; Έδωσα επίσης άλλες τέσσερις χιλιάδες για ενοίκιο εκλογικού κέντρου και άλλες δέκα πέντε για αμοιβές-προκαταβολές, βέβαια- κομματαρχών και ιδιαιτέρων. Χώρια τα κεράσματα.

Τετάρτη 11 Οκτωβρίου

Συνεχίζω τις προεκλογικές μου περιοδείες και ομιλίες. Μέχρι τώρα έχω υποσχεθεί στους ψηφοφόρους μου τα εξής περίπου: ότι θα τους φτιάξω δρόμους, σπίτια, πλατείες, σιντριβάνια –όχι αλα Ομόνοια, γιατί δεν θα έπαιρνα έτσι ούτε ένα ψήφο-κινηματογράφο, θα τους φέρω Ιταλό προπονητή για την ποδοσφαιρική τους ομάδα, θα τους μειώσω τους φόρους, θα τους αξιοποιήσω τουριστικά, θα τους προμηθεύσω δωρεάν ειδικά μαχαιράκια για να καθαρίζουν πατάτες κλπ., χρήσιμα και πρακτικά πράγματα. Επιστρέφω στην Αθήνα να σηκώσω και άλλα χρήματα από την Τράπεζα, γιατί όσα είχα μαζί μου σώθηκαν.

Σάββατο 14 Οκτωβρίου

Ξαναγύρισα οικογενειακώς στην εκλογική μου περιφέρεια. Μένουμε στο σπίτι της θείας μου, που μας φιλοξενεί γιατί της υποσχέθηκα ότι μόλις βγω βουλευτής θα υποχρεώσω ένα νέο που εγκατέλειψε την κόρη της, μετά από τριετή αρραβώνα, να την παντρευτεί. Πήρα σήμερα κι ένα ευχαριστήριο γράμμα από την διεύθυνση ενός εργοστασίου πορτοκαλάδων, γιατί έχει δεκαπλασιαστεί η κατανάλωση στην περιφέρεια που πολιτεύομαι, από τα κεράσματα.

Τρίτη 17 Οκτωβρίου

Το πρωί ειδοποίησα και μου έστειλαν και άλλα λεφτά από την Αθήνα. Έχω φθάσει κάπου τις 80 χιλιάδες. Όλα καλά, μόνο που η γυναίκα μου έπαθε νευρική κρίση από τις προσπάθειες που κάνει να λύνει τα προβλήματα των μαθηματικών των παιδιών των ψηφοφόρων μου. Και ο γιος μου έχει πάθει μια μικρή υπερκόπωση με το να βοηθεί τον φούρναρη της περιοχής στο ζύμωμα και στο ξεφούρνισμα. Τι να κάνουμε, όμως, που ο φούρναρης έχει πέντε αδέρφια –πέντε ψήφους; Α, ξέχασα και την κόρη μου. Βέβαια στενοχωριέται που άφησε την Αθήνα και νταντεύει όλη την ημέρα μωρά γιατί οι μανάδες τους είναι στα χωράφια, αλλά τι να γίνει; Υπομονή. Έστειλα στον παιδικό μου φίλο άλλες 15.000 για τα γενικότερα προεκλογικά έξοδα. Κάνω σούμα, με τα λεφτά όλα που έχω δώσει θα είχα αγοράσει σπίτι.

Τετάρτη 18 Οκτωβρίου

Κάποιος συγγενής μου μακρινός που μου έχει υποχρέωση γιατί στον πόλεμο τον είχα σώσει από ένα μπλόκο με διαβεβαίωσε, ότι όλοι με κοροϊδεύουν, τα λεφτά μου πάνε χαμένα και δεν πρόκειται να πάρω ψήφο. Λές;

Πέμπτη 19 Οκτωβρίου

Όσο πλησιάζει η ημέρα των εκλογών, τόσο και μεγαλώνουν τα έξοδα, τόσο κι έχουμε τρελαθεί όλοι στο κόπο και στην αγωνία, τόσο και αρχίζω να καταλαβαίνω τα σκούρα και να μακαρίζω την εποχή που ήμουνα ήσυχος και με τα λεφτά στην τσέπη μου και με την οικογένειά μου στην υγεία της.

Παρασκευή 21 Οκτωβρίου

Φριχτό ύπνο έκανα χθες το βράδυ. Είδα ένα εφιάλτη πως οι ψηφοφόρι μου –ανάθεμα κι αν πάρω κανένα ψήφο απ’ ότι καταλαβαίνω, γιατί τώρα που σώθηκαν τα λεφτά δεν φαίνονται ούτε με κιάλια- είχαν μεταβληθεί σε σκόρους και είχαν καταφάει τα χιλιάρικα που είχα στις τσέπες μου.

Σάββατο 21 Οκτωβρίου

Υποψήφιος βουλευτής να κάνει φόνο δεν έχει ακουστεί ποτέ. Θα ακουστεί όμως τώρα. Έχω αποφασίσει να σκοτώσω τον παιδικό μου φίλο. Και ξέρετε γιατί; Έμαθα από κοινό γνωστό μας, ότι φρόντισε να με κάνει υποψήφιο βουλευτή για να με… εκδικηθεί, επειδή η γυναίκα που πήρε από το δικό μου συνοικέσιο του ψήνει το ψάρι στα χείλη, άσχετα αν δείχνουν στον κόσμο για ευτυχισμένο φαινομενικά ζευγάρι. Πιστεύω ακράδαντα, ότι οι φονιάδες είναι οι τελευταίοι που φταίνε, προσδοκώ ημέραν εκλογών και ζωήν του μέλλοντος όπως και πρώτα για να ησυχάσω. Αμήν.

Σχολιάστε »

Δεν υπάρχουν σχόλια.

RSS feed for comments on this post.

Σχολιάστε

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

