Άγονη γραμμή

1 Φεβρουαρίου 2010

Ο Καραγκιόζης τάπα και ταπί – Θέατρο σκιών

Filed under: Φρυγανάκης Γεώργιος — Άγονη Γραμμή @ 6:35 μμ
Tags:

Καραγκιοζοπαίχτης:

Κυρίες και κύριοι, αγαπητά μας παιδιά,

Αρχίζει η επίκαιρη παραστασή μας, με αφορμή την Ημέρα κατά του αλκοολισμού (2 Φεβρουαρίου). Μια παράσταση, που θα προκαλέσει πολλά γέλια για μια κατάσταση που στην πραγματικότητα όμως είναι για κλάματα…

*               *               *

Ο Καραγκιόζης μπαίνει τρεκλίζοντας σ’ ένα μπαρ και πλησιάζει τον μπάρμαν.

Καραγκιόζης: Λεβεντόπαιδο, πιάσε ένα ουισκάκι!

Μπάρμαν: Δε σερβίρουμε μεθυσμένους, κύριε! Είναι αρχή του μαγαζιού.
Ο Καραγκιόζης, προσπαθώντας να βγει έξω, πέφτει πάνω σε μια κολόνα με ξύλινη επένδυση και επιστρέφει ξύνοντας το καρούμπαλό του.

Κ: Μεσιέ, ένα ουισκάκι, παρακαλώ!

Μπάρμαν: Πάλι τα ίδια! Βρε, δε σου είπα;… Δε σερβίρουμε μεθυσμένους!….

Ο Καραγκιόζης βγαίνοντας πέφτει πάνω στην ίδια κολόνα, μπερδεύεται και ξαναγυρίζει στο μπαρ.
Κ: Μίστερ, θα μου βάλετε  ένα ουισκάκι, παρακαλώ;

Μπάρμαν: Βρε, άντε χάσου από δω! Βαλτός είσαι να μου σπάσεις τα νεύρα;

Ο Καραγκιόζης  κάνει επιτόπια στροφή και βγαίνοντας πέφτει πάλι στη ίδια κολόνα και σωριάζεται κάτω. Εκεί τον πλησιάζει ένας νεαρός, πίτα κι αυτός, για να το βοηθήσει να βγει έξω.

Κ: Καλά, παλικάρι μου, σε πόσα μαγαζιά δουλεύει αυτός ο μπάρμαν; Και τι διάολο, σε δάσος έχω πέσει;

Νεαρός: Όχι, σε… κολόνα της Δ.Ε.Η.

Κ: Και δε μου λές, πόσα καρούμπαλα έχω στο κεφάλι μου;
Νεαρός: Ένα…δύο…τρία.
Κ: Ωραία, ακόμα δύο κολόνες και φτάνω σπίτι! Εσύ πού μένεις;
Νεαρός: Στη Νέα Ιωνία.
Κ: Κοίτα σύμπτωση! Κι εγώ εκεί μένω. Σε ποιο δρόμο;
Νεαρός: Στην οδό Παραπηγμάτων.
Κ: Μη μου πεις! Κι εγώ στον ίδιο δρόμο μένω. Σε ποιόν αριθμό;
Νεαρός: Στο 2.
Κ: Δεν το πιστεύω! Κι εγώ στο νούμερο 2 μένω. Και σε ποιον όροφο;
Νεαρός: Στον…ισόγειο.
Κ: Δεν είναι δυνατόν! Κι εγώ σ’ αυτόν μένω. Και πώς σε λένε;
Νεαρός: Καραγκιοζόπουλο.
Κ: Για κοίτα να δεις! Και μένα έτσι με  λένε.
Μπάρμαν: Ρε δεν πάτε στην… ευχή του Θεού, πατέρας και γιος, να ησυχάσουμε επί τέλους!

Πατέρας και γιος αλληλοαναγνωρίζονται και σφιχταγκαλιάζονται.

K. Υιέ μου, Υιέ μου Κολλητήρη!

Νεαρός (Κολλητήρης): Πατέραααα!

Μπάρμαν: Τώρα μου γίνατε σαν σουβλάκι με διπλή…πίτα! Θα  ξεκολλήσετε επί τέλους από ‘δώ πέρα ή  να φωνάξω τον φουσκωτό μου τον … ξεκολλητήρη;

Βγαίνοντας έξω αλληλοϋποβασταζόμενοι, πέφτουν πάνω σ’ ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο.

Κολλητήρης: Έλα, θα πάμε  με το αυτοκίνητο…

Κ: Δώσε μου εμένα. το κλειδί.  Εσένα τρέμει το χέρι σου και γι’ αυτό δεν βρίσκεις την κλειδαριά.

Κολλητήρης: Δεν φταίω εγώ, η πόρτα… τρέμει. Πάρε τα κλειδιά και εγώ κρατώ την πόρτα σταθερή.

Κ. Το κλειδί δεν μπαίνει με τίποτε!

Τροχονόμος (κατεβαίνοντας από τη μηχανή του): Καλησπέρααα…

Κ: Κα-κα-καλησπέρα σας.
Τρ.: Έχετε πιεί;
Κ: Γιατί, σε σας πα-πα-παραγγέλνουμε;

Τρ: Άσε τα… κακαρίσματα και τα…παπαρίσματα και φύσηξέ  μου!

Κ: Φφφφφφ…

Τρ: Όχι στο πρόσωπό μου, άνθρωπέ μου! Στο αλκοόμετρο φύσηξε να σε τεστάρω.

Κ: Γιατί, δεν μπορώ να κυκλοφορώ πιωμένος; Νέος νόμος βγήκε; Πώς θα στηριχθεί η φορολογική πολιτική της Κυβέρνησης, αν δεν πίνει ο κόσμος;

Τρ: Έλα φύσα να τελειώνουμε!

Κ: Καλάαα….

Τρ: Για να δω…Ποπό! Όλα στο κόκκινο! Μωρέ εσύ είσαι λιώμα… Τώρα θα δεις τι σε περιμένει! Θα σου πάρω και το δίπλωμα, θα σου πάρω και τις πινακίδες!
Κ: Και δε μου λέτε, εσείς γιατί πάτε τρεις καβάλα στη μηχανή; Δεν απαγορεύεται πάνω από δύο;

Τρ: Εσύ τα βλέπεις τριπλά! Καλά, άνθρωπέ μου, γιατί είσαι σε τέτοια κατάσταση;

Κ: Έχω προβλήματα με τη γυναίκα μου!… Τρέχει από ταβέρνα σε ταβέρνα!…

Τρ: Και πίνει, ε;

Κ: Ψάχνει να βρει εμένα…

Εκείνη τη στιγμή εμφανίζεται η Αγλαΐα η γυναίκα του αναψοκοκκινισμένη.

Αγλαΐα: Εδώ είσαι βρε, αχαΐρευτε και έφαγα τον κόσμο να σε γυρεύω; Τρεις το πρωί και ακόμα πίνεις;

Κ: Τα πα-πα-παραλές, Αγλαΐτσα μου. Δεν είναι ακόμα μία η ώρα…
Αγλαΐα: Δεν φτάνει που δε βλέπεις από τη σούρα σου, δεν ακούς κιόλας!

Κ: Τι να ακούσω δηλαδή;

Αγλαΐα: Το καμπαναριό της εκκλησίας που σημαίνει τρεις η ώρα.

Κ: Καλά ντε, το ξέρουμε ότι είναι μία. Είναι ανάγκη να μας το λέει τρεις φορές;
Τρ: Απόδειξη;

Κ: Για την ώρα;
Τρ: Όχι, για το μπουκάλι!

Κ: Ποιο μπουκάλι;

Τρ: Το μπουκάλι που ήπιατε και γίνατε τάπα!

Αγλαΐα: Τι μπουκάλι κύριε αστυνόμε, από το σπίτι βγήκε μεθυσμένος και άφραγκος και χάθηκε.

Τρ: Δηλαδή και ταπί και τάπα! Τέλος πάντων, αυτόν πάρτε τον. Το αυτοκίνητό του όμως θα το κρατήσω!

Αγλαΐα: Ποιο αυτοκίνητό του, κυρ αστυνόμε μου! Ένα σαραβαλάκι είχαμε και παραδώσαμε τις πινακίδες του, για να γλιτώσουμε το πρόστιμο παλαιότητας και το σήμα!

Τρ: Και το κλειδί που κρατάει στα χέρια του;

Αγλαΐα: Αυτή η κλειδάρα, θέλετε να πείτε, είναι του σπιτιού μας!…

Τρ: Και ο νεαρός;

Αγλαΐα: Τον έστειλα να βρει τον πατέρα του και αυτός τον έκανε σαν τα μούτρα του. «Κατά κύρη», που λένε.

Τρ: Τέλος πάντων, καληνύχτα σας…

Κ: Να ’σαι καλά Αγλαΐτσα μου, που μας γλίτωσες:

Αγλαΐα: Από μένα να δούμε ποιος θα σε γλιτώσει, αχαΐρευτε, ανεπρόκοπε, ακαμάτη, τεμπελχανά…

Κ: Γιατί, βρήκα δουλειά και την άφησα;

Αγλαΐα: Και συ, βρε κοκορόμυαλε Κολλητήρη, ακόμη δε βγήκες από το κοκό και τα κοπανάς; Γιατι δε μιλάς, ε; Ήπιες το αμίλητο νερό;

Κ: Όχι, το αμίλητο πιοτό! Είχε πιει τα σφηνάκια του, πριν βρεθούμε.

Αγλαΐα: Α, γι’ αυτό δεν βγάζει…σφήνα.

Κ: «Κατά μάνα», που λένε… Και μη μου πεις ότι δεν τα ’χεις κο-κοπανίσει κι εσύ; Γιατί πολύ κο-κο ρίζεις σήμερα…

Κολλητήρης: Για να μη μαλώνετε, είμαι και «κατά μάνα» και «κατά κύρη», που λένε…

*               *              *

Κ α ρ α γ κ ι ο ζ ο π α ί χ τ η ς: Εδώ τελειώνει και η αποψινή μας παράσταση, στην οποία αξιοποιήθηκαν και αρκετά γνωστά ανέκδοτα για τις ανάγκες της επετείου. Τα συμπεράσματα δικά σας.

Καλές Αποκριές με… νερό στο κρασί σας.

Για περισσότερο Καραγκιόζη κάντε κλικ στον… μπερντέ της Άγονης Γραμμής και στους τίτλους:

Ο Καραγκιόζης και η Χήρα του Χατζηαβάτη (Θέμα: ντοπάρισμα και Ολυμπιακοί Αγώνες)

– Ο Καραγκιόζης στο Βατοπέδι

– Οι Διακοπές του Καραγκιόζη (Θέμα: Ευρωεκλογές)

– Ο Καραγκιόζης και η οικονομική κρίση


1 σχόλιο »

  1. Πολυ τρυφερη Αναρτηση ο Καραγκιοζης ειναι μια φιγουρα που μεγαλωσε πολλες γεννιες. Να ειστε Καλα

    Σχόλιο από Μαρια — 7 Φεβρουαρίου 2010 @ 5:37 μμ | Απάντηση


RSS feed for comments on this post.

Σχολιάστε

Blog στο WordPress.com.

