Άγονη γραμμή

10 Μαΐου 2010

Γράμμα στη μητέρα

Filed under: Βατζέλη Χρυσή — Άγονη Γραμμή @ 8:50 πμ
Tags:

Aγαπημένη μου μητέρα,

Ξαφνικά μεγάλωσα τόσο, που δεν μπορώ να σου πω εύκολα όσα σκέφτομαι ή νιώθω την κάθε στιγμή. Οι σκέψεις έρχονται απανωτές η μια πάνω στην άλλη και δεν μπορώ να ελέγξω τον εαυτό μου. Άλλες φορές νιώθω πολύ χαρούμενη για μικρά γεγονότα, που εσύ τα θεωρείς ασήμαντα, και άλλες φορές δυστυχισμένη, για λόγους που εσύ θα τους θεωρούσες υπερβολικούς. Γίνεται μια επανάσταση μέσα μου, που κι εγώ δεν μπορώ να εξηγήσω. Με νοιάζει τόσο πολύ η εξωτερική μου εμφάνιση, που πολλές φορές σου ζητώ πράγματα, τα οποία για σένα δεν είναι εφικτό να μου τα αγοράσεις. Βλέπω συχνά τις φίλες μου με μοντέρνα ρούχα επώνυμων σχεδιαστών και θέλω κι εγώ να ντύνομαι το ίδιο. Θα μου άρεσε να φοράω κάθε μέρα διαφορετικά ρούχα. Γι’ αυτό με ακούς να κάνω την ίδια ερώτηση κάθε φορά που θέλω να πάω κάπου. Και είναι τόσο εκνευριστική για σένα!

– Τι θα φορέσω; Πάλι τα ίδια;

Η απάντησή σου αντηχεί στ’ αυτά μου και ο εκνευρισμός μου φτάνει στα ύψη:

– Δεν έχεις ρούχα να φορέσεις;

Καταλαβαίνω ότι οι απαιτήσεις μου είναι υπερβολικές, γιατί η οικογένειά μας είναι πολυμελής, αλλά εκείνη τη στιγμή δεν μπορώ να κατανικήσω την επιθυμία μου. Έτσι εξηγείται και η σύγκρουση που είχαμε προχθές…

Ήταν Σάββατο κι εγώ είχα την καθιερωμένη έξοδο με τις φίλες μου. Ήμουν πολύ αγχωμένη, γιατί θα πήγαινα στο πάρτυ μιας συμμαθήτριάς μου. Είχα μόνο μισή ώρα ακόμη για να συναρτήσω τις φίλες μου και δεν είχα ετοιμαστεί. Πηγαιοερχόμουνα στο διάδρομο του σπιτιού μας γκρινιάζοντας ότι δεν έχω κάποιο ωραίο ρούχο να βάλω. Ανοιγόκλεινα την ντουλάπα και από το άγχος μου δεν έβλεπα τίποτα μπροστά μου. Πετούσα ρούχα από ’δώ και από ’κεί, χωρίς να καταλήγω πουθενά. Ξαφνικά μπήκες εσύ στο δωμάτιο και βλέποντας όλη αυτή την ακαταστασία, άρχισες να μου κάνεις παρατηρήσεις και να  με απειλείς ότι δεν θα με αφήσεις να βγω. Εκείνη τη στιγμή ένιωσα ότι δεν με καταλάβαινες και σ’ ενδιέφερε μόνο να είναι τακτοποιημένο το δωμάτιο. Γι’ αυτό άρχισα να φωνάζω και να διαμαρτύρομαι. Παρ’ όλα αυτά  ντύθηκα και έφτασα λίγο αργοπορημένη στο ραντεβού μου. Τα επιδοκιμαστικά σχόλια των φίλων μου στο πάρτυ με έκαναν να νιώσω ωραία και συνειδητοποίησα ότι κακώς τα είχα βάλει μαζί σου για ένα τόσο «ασήμαντο» λόγο.

Θα παρατήρησες, βέβαια, ότι έχω αλλάξει τον τελευταίο καιρό. Μ’ αρέσει ν’ ακούω μουσική με τις ώρες και να τραγουδάω καθώς και να απομονώνομαι στο δωμάτιό μου ζωγραφίζοντας ή ονειροπολώντας. Μ’ αρέσει να είμαι ξαπλωμένη και να φέρνω στο νου μου τα περασμένα. Έτσι όμως ξεχνιέμαι, περνούν οι ώρες και δεν έχω τελειώσει το διάβασμα για την επόμενη μέρα. Μέσα σ’ αυτές τις στιγμές της απόλυτης ηρεμίας και χαλάρωσης εμφανίζεσαι ξαφνικά σαν σίφουνας φωνάζοντας:

– Χρύσα τι κάνεις εκεί; Κοιμάσαι;

– Με κατατρόμαξες, βρε μαμά! Απλά ξεκουράζομαι!

– Τέλειωσες τα μαθήματά σου; Η ώρα πέρασε!

– Αμάν! Έχω να διαβάσω τρία μαθήματα ακόμα. Δεν κατάλαβα πώς πέρασε η ώρα!

Μετά από αυτή την απάντηση, εξοργίζεσαι τόσο, που αρχίζεις τις απανωτές κοινόπες παρατηρήσεις που διαρκούν τουλάχιστον πέντε λεφτά. Εγώ σε κοιτάζω ατάραχη, με την απορία στα μάτια, γεγονός που σε εξοργίζει ακόμα περισσότερο. Πρέπει όμως να καταλάβεις ότι για μένα είναι σημαντικό να έχω κάποιες δικές μου στιγμές ξεκούρασης από τον καθημερινό φόρτο εργασίας και ότι δεν είναι ωραίο να μου τις διακόπτεις μ’ αυτό τον τρόπο. Έχω τις δικές μου αγωνίες για το επάγγελμα που θ’ ακολουθήσω, για τις σχέσεις μου με τους φίλους και συμμαθητές μου, για την επίδοσή μου στα μαθήματα και προβληματίζομαι για περισσότερα θέματα απ’ όσα εσύ νομίζεις.

Σου στέλνω, λοιπόν, αυτό το γράμμα, για να σου ζητήσω να είσαι πιο διαλλακτική στις απόψεις σου και πιο δεκτική στις αντιδράσεις μου. Πιστεύω ότι με το διάλογο και με τον ήρεμο τρόπο, θα ξεπεράσουμε μαζί τη δύσκολη περίοδο της εφηβείας μου. Από τη μεριά μου θα προσπαθήσω να είμαι λιγότερο εριστική και να μην απαιτώ πράγματα που δεν είναι εφικτά. Είπα, θα προσπαθήσω!…

Με όλη μου την αγάπη

Η κόρη σου

Σχολιάστε »

Δεν υπάρχουν σχόλια.

RSS feed for comments on this post.

Σχολιάστε

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

