Άγονη γραμμή

31 Ιανουαρίου 2011

Δώσε μου το χέρι σου…

Filed under: Καλλέργης Μανόλης — Άγονη Γραμμή @ 7:40 μμ
Tags:

 

Υπάρχουν στιγμές που καθώς γράφω γίνομαι πολύ εκδηλωτικός. Σκέφτομαι τους αναγνώστες μου και με κυριεύει μια απροσδιόριστη στοργή γι αυτούς, από πάνω ως κάτω, πατόκορφα! Μόνο και μόνο διότι με διαβάζουν! Δεν είναι και μικρό πράγμα!

-Γράφε, μου κοπανάει ο Θωμάς! Ο κόσμος διψάει να διαβάσει, να μάθει τι σκέφτεσαι, τι πιστεύεις. Δεν θέλει ο κόσμος ν’ ακούει πια τους πολιτικούς. Κάποιους σεν εσένα θέλει ν’ ακούει!

-Για φαντάσου λοιπόν, Θωμά, αυτούς τους ανθρώπους που με διαβάζουν, τι άραγε θα υποθέτουν για μένα! Κάποιοι θα σκέφτονται πως μάλλον είμαι αφελής:

-Νομίζει πως εμένα όλα αυτά μ’ ενδιαφέρουν; Ε, όχι κύριε, δεν μ’ ενδιαφέρουν! Σε διαβάζω απλά από ανία. Διότι δεν έχω να κάνω κάτι καλύτερο.

Κάποιοι άλλοι ίσως να νομίζουν πως παριστάνω το λογοτέχνη:

-Πάει, το καβάλλησε το καλάμι κι αυτός. Κρίμα, και φαινόταν νορμάλ!

-Σας διαβεβαιώνω κυρία μου πως …όχι δεν πετώ στα ουράνια, δεν είμαι αιθεροβάμμων εγώ …σας διαβεβαιώνω! Μόνο μη μου χαμογελάσετε ειρωνικά! Δεν το αντέχω αυτό!

-Έλα μωρέ, δεν το βλέπεις; Νευρωτικός είναι ο φίλος! Γεμάτος φοβίες και τέτοια! Μην βουλιάξει η Ελλάδα, τη μια μη μας πάρουνε στο κατόπι την άλλη, μη μας αλλοιώσουνε τη γλώσσα μας, άκου πως μιλάνε τα παιδάκια, τι γλώσσα είν’ αυτή θεέ μου και …πάει λέγοντας!

Η κρίση τα ανακατεύει όλα και τα κάνει σαλάτα. Δύσκολες μέρες πέρασα την τελευταία χρονιά, γεμάτες τριγμούς και τραντάγματα. Κάποια πράγματα που έζησα αυτή τη χρονιά, ακόμη δεν μπορώ να τα κατανοήσω λες κι είναι ανώτερα μαθηματικά. Είναι αδύνατον να ψάξω τις ψυχές των ανθρώπων σε βάθος. Κάποτε το επιχειρούσα μα τώρα έχω παραιτηθεί. Άλλωστε δεν ξέρω και αν το θέλω πια πραγματικά…

Άλλοι έχουν πάθει χειρότερΑ από μένα. Εννοούν να μαγειρεύουν! Όλοι μαγειρεύουν! Η μαγειρική τέχνη έχει φτάσει στο απόγειό της. Μαγειρική παράκρουση χτυπά την Ελλάδα ανηλεώς!

-Φιλετάκια με σαλτσούλα. Ντοματάκια Σαντορίνης και ξύδι μπαλσάμικο με λίγο λάδι και πολύ χτύπημα και να! Ω του θαύματος, μια μαγική σως! Σωτάρουμε το κρεμύδι και τον κιμά. Σε μια κατσαρόλα βράζουμε τις πατάτες και τα καρότα ώσπου να τρυπιούνται με το πηρούνι και τα στραγγίζουμε. Ταβερνιάρηδες τρέμετε! Οι Έλληνες στο εξής θα τρώνε μεν τον …περίδρομο αλλά …στο σπίτι. Στο κάτω της γραφής είναι πολύ πιο οικονομικό. Είναι και θέμα μόδας Λενάκι μου, πώς να το κάνουμε!

-Θωμά, απάντησέ μου ειλικρινά. Λέγε ρε. Φοβάσαι;

-Τι να φοβηθώ φίλε, εγώ ο έρημος; Δεν μεβλέπεις; Άντρακλας δυο μέτρα!

-Δεν το βλέπω εγώ που τρέμεις; Φοβάσαι μη σου τη φέρει ξαφνικά η ζωή! Φοβάσαι την κακούργα την τύχη. Φοβάσαι το μέλλον. Φοβάσαι τα γηρατειά. Φοβάσαι πως όταν γεράσεις λίγο ακόμη θα σε πετάξουν και θα πεθάνεις σαν σκυλί! Εσύ θα εκλιπαρείς και θα λες, «λυπηθείτε με, είμαι άνθρωπος κι εγώ με εγκέφαλο με αισθήσεις και με αισθήματα, έλεος». Ξέρεις πως δεν θα σε λυπηθούν, θα σε πετάξουν. Στο τέλος θα βάλεις τα κλάματα και όλη τη νύχτα θα ονειρεύεσαι τη λέξη «αξιοπρέπεια» με τεράστια μαύρα γράμματα.

-Καλά, η κυβέρνηση δεν καταλαβαίνει πως ο κόσμος δεν τρώει… ταραμά;

Μελαγχολία. Κάθομαι μπροστά στο Steinway. Το σκούρο ξύλο αναδίδει μια ιδιαίτερη μυρωδιά και έχει μια υπέροχη στιλπνότητα. Κάπου μέσα του βλέπω το είδωλο μου. Ανοίγω το κάλυμμα και αγγίζω τα πλήκτρα. Το πιάνο είναι η απόλυτη ομορφιά στην τέχνη. Ο ήχος του με εντυπωσιάζει κάθε φορά και περισσότερο. Καθώς ο ερμηνευτής ακουμπά τα πλήκτρα και με τις άκρες των δακτύλων του αναπαράγει τη μουσική του συνθέτη, τα συναισθήματα του συνθέτη , αναπαράγονται κι εκείνα ακαριαία και διαχέονται στο ακροατήριο. Τι άλλο περισσότερο απ’ αυτό είναι η μαγεία;

Όμως, το καλύτερο απ’ όλα, φίλοι αναγνώστες, το είπε ο Ανδρέας Εμπειρίκος:

«Πάρε τη λέξη μου, δώσε μου το χέρι σου». Εγώ ξέρω πως δεν θα μπορέσω ποτέ να γράψω κάτι τόσο μεγάλο. Πάρε το γραφτό μου, και σαν αντάλλαγμα δώσε μου το χέρι σου, Θωμά. Το ίδιο κι εσύ, φίλε αναγνώστη! Χάρις στην εφημερίδα αυτή, επιτέλους μπορούμε να επικοινωνούμε!

 

 

Σχολιάστε »

Δεν υπάρχουν σχόλια.

RSS feed for comments on this post.

Σχολιάστε

Blog στο WordPress.com.

