Άγονη γραμμή

18 Μαρτίου 2011

Πάει έφυγε το πλοίο…

Filed under: Παπαδάκης Χαρίδημος Α. — Άγονη Γραμμή @ 10:51 πμ
Tags:

Περισσότερα από 24.000.000 ευρώ εισέρευσαν το 2010 στην τοπική οικονομία του Ηρακλείου από τον τουρισμό κρουαζιέρας, ενώ 760.000 ευρώ ήταν τα έσοδα για τον Νομό Χανίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά την προηγούμενη χρονιά το λιμάνι της Σούδας προσέγγισαν 18 κρουαζιερόπλοια, ενώ 273 ‘έδεσαν’ στο λιμάνι του Ηρακλείου.

Αρχής γενομένης από τις 2 Απριλίου του 2011 και μέχρι και τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς στα Χανιά έχουν προγραμματισμένες – κλεισμένες 56 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων από μία  εταιρεία αλλά και μικρότερο αριθμό πλοίων άλλων εταιρειών στο λιμάνι της Σούδας.

Δηλαδή το 2011 στα Χανιά θα έχουμε κοντά στις 100 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων με πάνω από 150.000 επιβάτες, σε σύγκριση με το 2010, που ήταν 20 περίπου κρουαζιερόπλοια -μικρότερου μεγέθους- με 10.000 επιβάτες».

Από τους επιβάτες των πλοίων, περίπου το 40%, προορίζεται σε προγραμματισμένες εκδρομές εντός του Νομού Χανίων και ανάλογα με τον χρόνο παραμονής του πλοίου έως τη Μονή Αρκαδίου. Οι υπόλοιποι επιβάτες επιλέγουν ως κύριο προορισμό τους την πόλη των Χανίων και η μεταφορά τους γίνεται με τουριστικά λεωφορεία, αστικές συγκοινωνίες και ταξί. Όσον αφορά τα πληρώματα, επιλέγουν κοντινούς προορισμούς λόγω περιορισμένης χρονικής διάρκειας εξόδου τους, όπως είναι η πόλη της Σούδας.

Το Λιμενικό Ταμείο έχει ήδη, από το 2010, προχωρήσει άμεσα σε έργα εξωραϊσμού στο λιμάνι της Σούδας καθώς, ως γνωστόν, τη φετινή χρονιά αναμένεται θεαματική αύξηση του αριθμού των κρουαζιερόπλοιων στα Χανιά.

Στο λιμάνι της Σούδας υπάρχει οργασμός εργασιών ώστε στις 2 Απριλίου, σχεδόν το σύνολο των έργων που απαιτούνται για τη λειτουργία του λιμένα, να έχουν ολοκληρωθεί, και το λιμενικό ταμείοδιαθέτει γι’ αυτά τα έργα το 1/3 περίπου του ετήσιου προϋπολογισμού του.

Αυτά συμβαίνουν στα γειτονικά Χανιά, που αντιλήφθηκαν έγκαιρα και προετοιμάστηκαν σε ένα χειμώνα για να εισπράξουν ζεστό χρήμα  από τα κρουαζιερόπλοια.

Στο Ρέθυμνο έχουμε αναλωθεί χρόνια, όπως και τον φετινό χειμώνα με το κυρίαρχο θέμα, με το πώς θα κατασκευάσουμε τα στέγαστρα των καταστημάτων της παραλίας, που είναι μέσα στο λιμάνι. Βαριά κατασκευή ή ελαφριά κατασκευή, σίδερο ή ξύλο, πλαστικό ή γυαλί, ψηλό ή κοντό στέγαστρο, στέγαστρα ή ομπρέλες, τετράγωνες ή στρογγυλές ομπρέλες και ούτω καθεξης;

Τι να τα κάνουμε τα στέγαστρα, ακόμα και χρυσά να τα φτιάξουμε, χωρίς πελάτες στις στεγασμένες καρέκλες;

Τι να το κάνουμε το λιμάνι μας όχι μόνο χωρίς κρουαζιερόπλοια, αλλά ούτε καν με επιβατηγό πλοίο;

Απλά θα καθίσουμε ως συνήθως σκυφτοζωησμένοι, στην παραλία και θα τραγουδάμε

Πάει έφυγε το πλοίο, έφυγες και εσύ

κρουαζιέρα μου χρυσή…

Advertisements

Σχολιάστε »

Δεν υπάρχουν σχόλια.

RSS feed for comments on this post.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Blog στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: