Άγονη γραμμή

21 Μαΐου 2014

Άκου, Ευρώπη!…

Filed under: Φρυγανάκης Γεώργιος — Άγονη Γραμμή @ 7:05 μμ
Tags:

 

Euro2GR 

Η απαγωγή της Ευρώπης από το Δία μεταμορφωμένο σε ταύρο  στη μία όψη του δίευρου

Με μάγεψαν τα λόγια σου

γι’ αλληλεγγύη και ανθρωπιά

και σ ακολούθησα…

Όμως στο δρόμο άλλαξες

 πρόσωπο και πορεία.

Από «Ευρώπη των λαών»

και των «μεγάλων οραμάτων»

έγινες μια στενόμυαλη Ευρώπη,

μια… Γερμανώπη!

Μ’ έκανες Ιφιγένεια εν Αυλίδι

και πάγωσες της Άρτεμης το ρόλο!

Και όπως ήμουνα στα γόνατα πεσμένη,

μου φόρτωσες στην πλάτη μου

ένα σισύφειο χρέος!

Έστελνες τις Κασσάνδρες σου παντού

να προφητεύουν το χαμό μου

«προς γνώσιν και συμμόρφωσιν»

κι άφηνες τους τελάληδες

να με διαπομπεύουν

σ΄ Ανατολή και Δύση!

Φυλάκισες την Αθηνά Εργάνη

στην Ακρόπολη,

εκεί που ξαναέστησες

τη φοβερή σημαία σου,

 όχι της Ένωσης

αλλά της εξουθ-ένωσης!

Έβαλες κώνειο άφθονο

στα χείλη της Απόγνωσης

και γέμισες τον ουρανό μου

με γύπες και κοράκια!

Τους ταϊσμένους παπαγάλους σου

έβαλες να σαρκάζονται  τις γλαύκες μου

κι έστελνες για μπαμπούλα μου

τον Κέρβερο,

το σκύλο τον τρικέφαλο

με τη δρακοντοκέφαλη ουρά!

Και όλα αυτά σε μένα,

την Ελλάδα!

Εμένα που σε βύζαξα πολιτισμό!

Εμένα που σε βάφτισα «Ευρώπη»!

Εμένα που σου έφεξα να βγεις

απ’ τα σκοτάδια του Μεσαίωνα!…

*     *     *

Άκου, Ευρώπη!

Άκου το γι’ άλλη μια φορά

να το εμπεδώσεις:

Το παρελθόν σου είμαι εγώ!

Εγώ ’μαι και το μέλλον σου!

Αν θέλεις να ’χεις μέλλον δηλαδή

όχι ως δύση του πολιτισμού

     μα ως πολιτισμός της Δύσης!

Κι αν τώρα παραπάτησα εγώ,

θα την ξανάβρω την περπατησιά μου!

Κι αν χάθηκα στο νέο μου Λαβύρινθο,

πάλι θα εξοντώσω το Μινώταυρο.

πάλι θα βρω της Αριάδνης μου το μίτο.

πάλι θα βγω στο ξέφωτο να σου ξαναφωτίσω

το δρόμο για τη νέα σου Αναγέννηση!

Όμως κι εσύ ξεπέζεψε απ’ τον ταύρο,

που μέσα του δεν κρύβεται ο Δίας

μα ο… Διά-βολος!

Μ’ ακούς, Ευρώπη;

Σχολιάστε »

Δεν υπάρχουν σχόλια.

RSS feed for comments on this post.

Σχολιάστε

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

